Absintmerken

Absinthe Original

nightf3v3r (10/20/05 om 10:20:41):

Bij slijterij H.P de Vreng in Amsterdam verkopen ze een eigen "import exclusive" van een aantal merken absint. Ik heb er 2 gekocht, waarvan de rechts (Vincent) € 35 kost en de linkse (Original) € 80. Van de vincent zijn er een aantal varianten, te beginnen dus bij de Vincent en dan de "King of Absinthe" oplopend in prijs (€ 50 - € 80), alcohol en thujon gehalte (30). (zie ook; http://www.oudamsterdam.nl/Absinth.html) Volgens de eigenaar wordt deze absinthe op verzoek in Frankrijk gemaakt in zeer kleine oplage. De Absinthe Original komt uit Zwitserland en smaakt totaal anders dan de Vincent. Hij is zeer zacht van smaak en doet me aan bloemen denken! Niet bitter. Bijzonder, echt heel iets anders. De Vincent heeft een meer bittere smaak en meer anijs dan de Zwitserse. De King of Absinthe, waarvan ik een klein flesje heb gekocht (zie ook link) is nog kruidiger. Wat me opvalt is dat beide geen "louche" hebben. (Ik voeg koud water toe, maar geen ijswater, zit daar het verschil misschien?) De original vormt wel olieachtige transparante slierten, maar blijft helder. Maar zoals gezegd, de smaak is bijzonder. Is iemand bekend met deze merken of kan mij er iets meer over vertellen?

Zie hier een foto van beide varianten;
http://static.flickr.com/26/54250528_b7ddc469b6_o.jpg

 

GroeneFee (10/20/05 om 10:43:02):

De distillateur die de esprits en tincturen maakt waarmee De Vreng zijn "kleine oplagen" mengt is bij ons bekend. U bent getild, maar -- troost u -- u bent niet de enige.

 

nightf3v3r (10/20/05 om 11:06:41):

Hmm, maar vertel eens, wat bedoel je precies met "ik ben getild". Daar zou ik wat meer over willen weten, want ze durven wel te vragen. En hoe zit dat met die Zwitserse variant?

 

GroeneFee (10/20/05 om 11:21:21):

Wij gaan hier de werkwijzen van De Vreng niet uit de doeken doen, voor zover we daar al van op de hoogte zijn. Wel kunnen we je zeggen dat je veel hebt betaald voor twee onzinproducten. (Er zit "echte alsem" in, dat klopt, maar dat is toch wel het minste...)

We raden je aan om elders een goede fles voor een normale prijs te kopen, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten...

 

nightf3v3r (10/20/05 om 11:30:05):

Ik zal hier zeker nooit meer iets kopen, ik werk hard voor m'n geld, en uit jouw verhaal proef ik dat het dit zeker niet waard is. Hoe is het toch mogelijk dat bijna geen slijterij in staat is een kwaliteitslabel aan te bieden, maar je bedonderd of je een commerciële anijsdrank probeert aan te smeren. Ik snap hier echt helemaal niets van. Ik denk dat ik maar gewoon aan de appelsap ga.

 

GroeneFee (10/20/05 om 11:57:08):

Trek nu geen overhaaste conclusies. Er zijn genoeg eerlijke en hardwerkende slijters. Dat het aanbod meestal erbarmelijk is heeft alles met de importeurs te maken. Ton Overmars heeft al naar mogelijkheden gekeken om er wat aan te doen, maar het is er nog even niet van gekomen om de daad bij het woord te voegen. En binnenkort heeft hij de Helfrich -- toch een eerlijk product.

En wat is er mis met een bestelling bij www.absinthvertrieb.de ? Goedkoper en betrouwbaarder dan De Vreng.

 

radioflux (10/21/05 om 00:12:56):

nightf3v3r schreef:


Zie hier een foto van beide varianten;
http://static.flickr.com/26/54250528_b7ddc469b6_o.jpg


Leer hiervan: zodra die schilder met dat verband om zijn kop in zicht komt, moet je al nattigheid voelen. Dat schreeuwt: thujon-hype!

 

GrayWolf (10/22/05 om 15:34:42):

Inderdaad, www.absinthvertrieb.de is een goeie, en daarnaast is Markus gewoon gruwelijk aardig

 

Absintmerken